Program Khas MyKasih Salur Bantuan Melalui Mykad

Atas dasar mengurangkan kadar berpendapatan rendah dan membantu golongan yang berpendapatan di bawah RM1000.00 sebulan,Yayasan Mykasih yang ditubuhkan pada tahun 2008 ini yang berobjektif  membantu meringankan beban golongan berpendapatan rendah  dan telah menyusun satu program khas bagi membantu golongan ini.Mykasih sejak 2 tahun lalui telah membantu lebih 10 ribu keluarga miskin diseluruh negara.

Alternatif Salur Bantu Kepada Golongan Miskin

Program tersebut ialah program khas salur bantuan melalui Mykad yang mana Yayasan Mykasih akan menyalurkan wang sebanyak RM40.00 setiap dua minggu dan sebulan sebanyak RM80.00 yang akan dikreditkan terus ke akaun mykad  penerima daripada penderma untuk program ini.Secara tidak langsung penyaluran bantuan pun dapat dipermudahkan dan cepat.

Wang ini diberikan untuk tujuan membeli barangan runcit keperluan harian  dan dilangsungkan selama satu tahun.Barang juga boleh dibeli melalui menggunakan mykad yang diberikan dipasaraya terpilih sahaja di seluruh negara.Golongan yang menikmati insentif ini akan dipilih melalui data e-kasih dan tidak semua pendaftar e-ksih akan menerimanya.

Sebarang maklumat lanjut dan terperinci sila mendail no ini 03-79547184.

 

23 comments for “Program Khas MyKasih Salur Bantuan Melalui Mykad

  1. Mandy Fox
    04/10/2011 at 3:09 pm

    Hi, hope you don’t mind me using your comment form to get in touch, it seemed the quickest and most pertinent method. As a fellow blogger, I wondered if you were using this plugin for your WordPress install – http://tiny.cc/pjdqu or not?

    • hamdan bin roslan
      06/10/2011 at 10:43 am

      saya hamdan bin roslan memohon program mykasih ini untuk menampung saraan saya sekeluarga.
      pendapatan gaji pokok saya sebulan sebanyak rm700.00
      dan tanggungan saya 5 orang anak,yang 4 orang masih besekolah dan saya harap permohonan saya dapat dipertimbangkan dari pihak tersebut.

      sekian,terimakasih.

  2. admin_bhsabah
    06/10/2011 at 11:21 am

    InysaAllah tuan,sila berhubung dengan pihak my kasih dengan mendail no telefon tertera diatas atau melayari portal web http://www.mykasih.com.my/ untuk maklumat lanjut

  3. 30/10/2011 at 1:48 am

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something which I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me. I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  4. 19/11/2011 at 8:54 am

    saya ingin memohon sebagai ahli mykasih,macam mana dan dimana tempat memohon,saya surirumah dan berniaga kecil-kecilan pendapatan bersih pun dalam rm35 sehari,saya mempunyai 3 orang anak,yang sulung oku,jadi saya ndak mendaftar dalam mykasih tapi tidak tahu ikut seluran mana.harap pihak mykasih mempertimbangkan agar saya dapat mendaftar dalam mykasih.

  5. 14/12/2011 at 9:38 pm

    Saya mahu memohon bantuan ini melalui mykad.bantu lah saya,saya mempunyai seorg anak dan saya tidak bekerja,hanya suami saja bekerja.pendapatan sebulan pun rm800 sahaja.saya tahu anda prihatin,dan saya percaya dengan kerajaan.bantu saya.

  6. 25/09/2012 at 4:17 pm

    sy alia ingin memmohon bantuan my kasih mcm mane n di mana perlu sy dpt kn n berhbungan
    kerana saya seorng ibu tunggal n mepunyai ank seramai 5org di mne semua msh bersekolah n berasrama penuh .sy hnya berkerja sbagai cleaner masjid dgn berpndapatan sebulan hnay rm 500.00 tu jika skit gaji xde n mc xlaku

  7. 25/09/2012 at 4:23 pm

    saya alia ingin memohon bantuan my kasih ..mcm mane n di mna perlu sy berhubung tuk mndapat kn borang atau dgn sape sy perlu jumpa n cntct ..coz sy seorng ibu tunggal hnya berkerja cleanner dgn berpendaptan rm 500.00 sbulan dgn mnenanggung anak seramai 5org di mnae semua msh bersekolah berasrama…

  8. masitah osman
    06/10/2012 at 4:30 pm

    Saya seorg ibu tinggal,saya berkerja sebagai operator kilang bergaji gaji pokok sebanyak Rm820 sebulan menanggung dua org anak yg bersekolah,kiranya pihak tuan dapat membantu saya

    • 11/10/2012 at 6:21 am

      puan dtg ke pejabat kebajikan masyarakat untuk maklumat lebih lanjut tentang perkara ini..Semoga mereka mengambil tindakan sewajarnya

  9. SITI SALWA BT ABD JALAL
    10/10/2012 at 1:24 pm

    saya berharap permohonan saya di pertimbangkan seadil-adilnya memandangkan saya mempunyai lima orang anak yang mana empat dari itu masih bersekolah dalam tahun 6 hingga ke tabika.purata pendapatan bulanan saya adalah sebanyak rm500 sebulan.dan saya bekerja sebagai operator pengeluaran makanan sejuk beku di bandar seremban.manakala suami bekerja sebagai pekerja kebersihan dengan pendapatan bulanan sebanyak rm 750.00.dan sya berharap pemohonan saya di adili sebaik-baiknya.sekian..

    • 11/10/2012 at 6:18 am

      insyaAllah pihak berkenaan akan mengambil perhatian perkara ini dan selalunya bertanya kpd pihak berkenaan status permohonan puan

  10. Sharmilla a/p Panjan
    17/10/2012 at 2:37 pm

    Nama sharmilla, saya berumur 25. saya seorang ibu tunggal unt 2 ork anak. Saya ingin memohon my kasih utk mengurangkan beban keluarga saya. saya berkerja sebagai operater kilang. suai saya meninggal dunia sudah nak 2 thn. saya berharap dgn pertolongan yg saya mohon.

    • 01/11/2012 at 9:41 am

      sila dtg ke jabatan kebajikan masyarakat dan ajukan permasalahan puan insyaAllah mereka akan cari jalan membantu puan

  11. zalifah
    17/10/2012 at 3:18 pm

    saya ingin mengetahui dimana saya boleh mendapatkan borang permohonan mykasih melalui mykad

    • 01/11/2012 at 9:39 am

      cuba berhubung di jabatan kebajikan masyarakat berhampiran puan

  12. mohd shamzuhairi bin omar
    14/12/2012 at 10:24 pm

    Saya mohd shamzuhairi bagaimana saya ingin memohon mykasih gaji pokok saya RM600 dan menangung 5 orang anak
    Sekurang-kurangnya dapat meringan kan beban saya

    • 20/12/2012 at 8:51 am

      Sila tuan datang ke pejabat kebajikan masyarakat berdekatan tuan..

  13. Noraini bte Ahmad
    15/12/2012 at 7:09 pm

    Asalam..suami saya berkerja sendiri..pendapatan bulanan tak menentu.
    Jadi saya ingin memohon bantuan e-kasih untuk membantu suami..dimana boleh saya dapatkan borang e-kasih..
    Sekian…

  14. ABDUL AZIZ BIN MOHD ALI
    27/12/2012 at 7:47 pm

    Saya dan isteri adalah peniaga kecil menjual nasi lemak dan pendapatan juga adalah tidak menentu.
    Saya mohon dapat bantuan melalui mykasih.

    Sekian.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *